29 grudnia 2012

6. Wiersze

Poniżej przedstawiamy trzy wiersze Pauliny Wielanek - laureatki konkursu jednego wiersza w Ostrowie Wielkopolskim.


"Maszyna do życia" 

nawlekam marzenia
na igły neuronów
rozplątuję
DNA snów
przeszywam
dreszczem
chwile
i jeszcze
jeszcze
chwilę
rozpruję czas
szelestem

"Preludium herbaciane"

rozdmuchuję
gwiazdy
rozsypane
po
ołowianym niebie
kruszę w dłoni
jak nie wysłany list
wiatr
zatrzymuję
siłą woli

by prześcignąć
życie
i
parzę usta
gorzką herbatą
prosząc cię
o łyżeczkę cukru


"Bezsenna" 

okrywasz mnie
do snu
lekkim puchem
twojej nieobecności
zasypiam
z cukrem
na bordowych ustach
z solą
pod porcelanową powieką
z czasem
na chwilowych rzęsach
i
śnię
mój
bezsen
bezsensownie
mój
i
słyszę za ścianą
kroki
twojego nieistnienia
*** 

1 komentarz:

  1. Świetne wiersze! Wg mnie naprawdę genialne, proste, ale zarazem głębokie:) Szczególnie spodobał mi się pierwszy, być może przez sam tytuł: "Maszyna do życia". Czekam na kolejną porcję utworów pióra tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń